25/03/2019 - 22:24
Een logo kan tot stand komen op verschillende manieren. Graag lichten wij de meest gekozen werkwijze voor onze klanten van Logo Boutique .be even toe, samen met een voorbeeld uit de praktijk.
Soms heb je zelf al een idee over hoe je je logo wil. Misschien wel met een gedetailleerde schets.
Dat is prima! Als dit uit jezelf is ontstaan, kan het niet anders dan verbonden zijn met je activiteit of dienstverlening... Wij toetsen dit graag nog aan een aantal richtlijnen waarmee je écht rekening moet houden. Zo kunnen we alsnog wat aan je initiële idee bijstellen.
We kunnen je dan helpen door het vectorieel* uitwerken van je tekening. Dit wil zeggen dat we dit "namaken" in ons ontwerpprogramma. Zo werken we alle nodige bestandsformaten af om te gebruiken voor drukwerk, voor online gebruik of andere toepassingen.
(*) Het is namelijk belangrijk om een vectorieel bestand te hebben wanneer je je logo op een groter oppervlak wil gebruiken. Je kan zo'n bestand oneindig vergroten. In tegenstelling tot een foto- of rasterbestand, dat na een beetje vergroting al "blokjes" begint te vertonen. Probeer het maar eens ;-)
Het is mogelijk dat je ook totaal nog geen idee hebt of misschien enkel een paar voorbeelden die je mooi vindt.
Door het stellen van gerichte vragen en het peilen naar essentiële zaken als "hoe is je zaak ontstaan", "wat bied je aan", "voor wie" enz. komen we stap voor stap bij een aantal ideeën die zullen passen. We denken zelfs mee na over een baseline die je mogelijks kunt combineren, zodat het in één oogopslag duidelijk is waar het logo voor staat.
We kunnen dan, zoals jij wil, voor één of drie ontwerpen gaan in de eerste ontwerp ronde. Na de eerste proefdruk, bespreken we het resultaat en maken we aanpassingen op basis van jou input voor de tweede ronde. Meestal zitten we hier al, mits misschien nog een klein detail, "er boenk op" ;-) . Mocht het toch écht nog niet je ding zijn, dan kan je nog altijd kiezen voor (een) bijkomende ontwerpronde(s).
Eens beslist, werken we het ontwerp af en leveren we je de bestandsformaten zoals afgesproken. Of voor wie een stap verder gaat en voor een volledige huisstijl koos, gaan we nu ook aan de slag voor het ontwerpen van visitekaartjes, briefpapier, een banner voor je email handtekening enz.
Start je met iets nieuws of ben je toe aan vernieuwing? Dan kan Sito Pronto je ook steeds helpen met een snelle en professionele website die je ook zelf gemakkelijk kan beheren als je dat wil. Bij Sito Pronto vind je de website-specialisten van Logo Boutique. Dus heel gemakkelijk omdat we van elkaars projecten op de hoogte zijn.
Voor een klant actief in de reissector, mocht ik een nieuw logo ontwerpen. Er werd gekozen voor een logo ontwerp pakket met drie versies, om wat meer ideeën te hebben.
Met "Uw Tenerife Specialist", willen ze mikken op een doelpubliek die graag naar Tenerife op vakantie gaat, maar waarvoor alles mag geregeld worden. Zodat ze zonder zorgen kunnen genieten van verlof in een top hotel, met leuke geplande activiteiten, transfers, bezoeken,... Voor ieder wat wils en telkens op maat.
De zaakvoerder had zelf een voorkeur voor strakke ontwerpen, met effen, afgelijnde kleuren (dus zonder kleurverloop, zonder schaduwen enz.).
Een ruimer overzicht van onze werkwijze kan je hier nalezen.
Heb je interesse voor één van onze ontwerp pakketten, plaats gerust je aanvraag via ons "bestelformulier", dan spreken we elkaar snel!
Katrien Keuppens
Aarschotsesteenweg 1732230 HerseltBE0651557413
Deze website maakt gebruik van cookies.